Communicatie is vooral luisteren

De inwoners van Enschede hebben het gevoel dat hun mening er niet meer toe doet. Je ziet de belangstelling afnemen en de opkomst bij de gemeenteraads-verkiezingen in 2014 had een lage opkomst van 43 %

Als je goed luistert naar de verhalen dan is iedereen bereid om iets voor de stad en zijn buurt te doen. Alleen door vroegtijdig de inwoners betrekken. Wat zijn de plannen en hoe kunnen we die samen realiseren.

 
Het beste is om buiten de “kaders’ te denken, met een mooi woord #omdenken Kijken naar wat kan i.p.v. kijken naar wat niet kan.

voorbeeld:
de behoefte van de inwoners is het wekelijks in gesprek gaan met de wijkagent, ambtenaar, wijkorgaan, woningbouwvereniging, welzijnswerker.
Koppel daarbij de wijkbudgetten aan de ambtenaar en de oplossing is daar!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.